Vrolijke paasvogeltjes haken – gratis patroon

toer 1: haak 7 lossen. In de 2e losse vanaf de naald haak je een vaste. Haak vervolgens in de lossenketting: v – hst – st – dst. In de laatste losse haak je 4 stokjes. Haak aan de andere zijde van de lossenketting st – dst – st- hst- v- v. Haak met een hv in de eerste steek je ‘druppel’ af.

foto1

toer 2: haak 2 lossen en 1 stokje in dezelfde steek. Haak nu rondom de druppel in elke steek 2 stokjes. Haak een hv in de eerste steek. Je lijfje is nu af. Hecht de draad nog niet af.

foto2

Toer 3: haak 3 lossen en 1 stokje in dezelfde steek. Haak in de volgende steek 2 stokjes. Haak 3 lossen en keer. Haak in elk stokje een stokje en hecht af. Het vogeltje heeft nu een staartje! Hecht de draad af

foto3
Tel vanaf de bovenkant van de staart (ten opzichte van het lijfje) – hecht de draad aan met een vaste in de 8e steek. Haak in de volgende steek acht stokjes. Sla één stokje van de vorige toer over en haak in de volgende steek een hv. Nu is ook het hoofdje klaar!

foto4

Haak een vleugel door toer 1 te haken met een andere kleur.
het snaveltje maak je door een andere kleur aan te hechten – 2 lossen te haken en vervolgens een hv in de 2e losse vanaf de naald.
Maak het oogje met een franse knoop

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )